måndag 1 november 2010

IKEAS garderober - en dröm för den organiserade




I vårt nya sovrum finns (nu när jag skriver detta så "fanns") det en inbyggd garderob, eller egentligen ett volymiöst makaslöst högt utrymme med tre skjutdörrar, från något fint märke. Utrymmet är dock inte effektivt och jättesvårt att möblera och utnyttja till fullo. Garderobens framsida har en nedsänkt vägg om ca 2 meter och sedan kommer dörrarna. Så när man tittar in och uppåt så hissnar man över volymen - men den går inte att komma åt med den lösning som arkitekten har tänkt sig. Så, i morse bad vi snickarna att riva eländet, vi ska istället ställa dit IKEAgarderober 2 st 75 cm och en 50 cm. Och på dem blir det överskåp. På så sätt nyttjar vi utrymmet till fullo.

För har du kollat in IKEAS inredning???? Jag och tjejerna suckar hänfört - och njuter av att få planera våra garderobers inredning. Kolla in bilderna som jag tog när jag var i affären - det finns en massa andra smarta lösningar.

Så i morse gjorde vi snickaren glad - han hade nämligen varit på jakt efter precis sådanna dörrar - och vi blev glada över att få de rivna och bortforslade.
...

1 kommentar:

  1. VIlken lycka att få inreda garderober! Liksom från början!!
    Ni kommer att få det så fint!

    Kram

    SvaraRadera

En kommentar från dig? Å vad glad jag blir! :) Tack för det!