fredag 22 oktober 2010

Ett stilla farväl

Idag har vi haft både snöstorm och strålande solsken. Känns som om naturen vill ge oss ett koncentrerat avslut med säsongens olika gåvor - regn, sol och snö. Jag går runt och klappar lite på de möbler som inte ska få följa med och funderar över var vi ska förvara de saker som vi inte använder dagligdags men som ändå har en plats i våra liv.. eller iallafall tar plats.
Jag har förkärlek för ting som är vackra, vill gärna omge mig av fina saker som jag kan titta på dagar när jag behöver vila ögat på något vackert. Å då pratar jag inte om mina familjemedlemmar - för de är sannerligen vackra :)

Den här tillbringaren föll jag för direkt när jag såg den, föga anade jag att den var både urusel som karaff - vätskan hamnade utanför glaset - och dessutom så läckte den...
men som stilleben utomhus har den fått tjänstgöra och varit perfekt!

Till fabriken får den inte följa med, utan din resa slutar här!

--
Today we have had both snow storm, rain and sunshine. Feels as if the nature wants to give us a concentrate of different seasons- rain, sun and snow. Today I have been walking around in the house and patted on the furniture that won´t go along to the new place.

I also wonder where to store the things that we do not use on a daily basis but still want to keep because they have a place in our lives .. and take place to storage.
I have a fondness for things that are beautiful, I like to surround myself with nice things that I can look at days when I need to rest my eyes on something beautiful.

instead it has been an outside-thing to watch.  It may not comply to the factory - so our journey ends here. 
This a pitcher that I fell for immediately when I saw it. It was a Christmas 7 years ago - little did I know that it was both lousy as carafe - the liquid ends up outside the glass - as well as leaks on the tablecloth ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar från dig? Å vad glad jag blir! :) Tack för det!