tisdag 26 oktober 2010

Nya utsikter

Utsikt från vårt sovrumsfönster

Ja, nu är det bara 7 månader kvar till att vi får se vår fina park stå i blom igen. Men de ska väl gå snabbt - eller vad tror du?
I vårt fall är jag övertygad om att nästa halvår kommer att schvissa förbi. Vi har härliga projekt framför oss som handlar om att boa in oss och utanför knuten väntar en massa spännande aktiviteter, både för oss och för barnen. Så nej jag hyser stor förhoppning om att vintern 2010-2011 kommer att bjuda på många guldstunder och därmed upplevas lite ljusar, lite kuligare och spännande än vad det annars gör... både jag och min sambo drabbas av höstdepression light när vi ser hur ljuset sakta men säkert släcks ner och mörkret lägger sig som en blöt filt över oss.
Note to myself: packa värmeljusen i handbagaget så att du kan tända upp i fabriken så snart ni har landat!
---
Yes! Now it´s only 7 months left ´til we will se this beautiful park outside our house! 7 months, that will pass very quickly, I hope. We have great projects ahead of us - both indoors and outdoors - for me and Magnus and for the kids. I have great hope that the winter of 2010-2011 will be offering many golden moments, and thus seem a little brighter than it would otherwise do ... both I and my partner suffer from depression autumn light when we see how the light slowly goes down and darkness falls like a wet blanket over us.


Note to myself: don´t forget the "värmeljus" (candles)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar från dig? Å vad glad jag blir! :) Tack för det!